Wiersz: "Na górze"

"Na górze"

Patrzę na was z góry zimnej
Patrzę jaki świat jest mały,
Widząc z perspektywy innej
Jak wyolbrzymiacie sprawy.
Skałka wyżej - tylko wypisz,
Odwróć się i wszystko widzisz.
Lecz pamiętaj o apteczce
Najważniejszej na wycieczce!

Metr po metrze, krok po kroku,
Nie ma miejsc, gdzie za wysoko.

Nie da się przeskoczyć góry
Windą wjechać ponad chmury,
Jeśli droga ci się dłuży
Myśl o celu swej podróży.

Prawda taka, że mi łatwo
Wszystko mówić z góry patrząc.
Jednak szłam tą samą ścieżką.
Szłam jak wy - powoli, pieszo.

Metr po metrze, krok po kroku,
Wcześnie, ciężko, i o zmroku.

Jednak jestem już na górze
Wdzięczna za podróż naturze,
Bo co było nowe, trudne,
Jest już znane, dobre, cudne.
Każda skałka ważną była,
Abym nogi nie skręciła
Schodząc w dół ze szczytu, który
Mnie nauczył wytrwałości.



Komentarze